View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det finnes i Norge også, dvs ketamin. Offentlig er det bare tilgjengelig for en smal gruppe pasienter i Østfold så vidt jeg vet. Privat finnes det noen alternativer. Først og fremst: Hold deg unna Emmasofia. Jeg tuller ikke. Anbefaler Axonklinikken/Awakn i Oslo, evt kontakt dem om tips til seriøse aktører i andre deler av landet. Lowan Stewart der er den her i landet som har best oversikt over hva som skjer på den fronten. Ketaminbehandling er imidlertid dyrt, og effekten er på ingen måte garantert.
Vis hele sitatet...
Som ReeferBear er jeg også interessert i din erfaring med EmmaSofia-klinikken. Har for noen år siden hørt at ledelsen brukte donerte penger til private formål (kan ikke bekrefte det!).

De bidro egt. ikke spesielt mye til endring av ruspolitikken i Norge (i motsetning til FTR som ila. forholdsvis kort tid fikk til mye). Det EmmaSofia klarte var å etablere en privat klinikk hvor de tjener grovt på ketaminbehandling. Det er, i mine øyne, det eneste åpenbare resultatet av deres arbeid.

En annen løsning er å handle ketamin illegalt og mekke sin egen terapi for en liten brøkdel av prisen klinikkene krever. Du får ikke snakke med en psykolog, men med ketamin og en del introspeksjon, så kan man komme langt likevel. Tilføy en moderat dose med en eller annen tryptamin, så dobler du introspeksjonen og sparer ketamin