View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
PTSD av å være i et dårlig miljø? Jaha?
Vis hele sitatet...
Kommer jo litt an på definisjonen din av ett dårlig miljø kanskje ? Desverre finnes det lite til ingen grenser for hva som kan utløse dette marerittet av en lidelse hos hvert enkelt individ... Blir du utsatt for ting i barndommen som igjen blir til traumer, jo mindre skal til for at dette bygger på seg og etterhvert tar over livet ditt.

Selv om jeg la lokk på følelsene mine og presset meg igjennom skolegang, videregående og til slutt endte opp med en helt grei jobb, ca 700-800k i året og levde livets glade dager, ble jeg til slutt såpass innhentet av traumene at det å jobbe nå bare er en fjærn drøm.

Ca 400-450k ned i lønn etter ett år sykemelding, greit nok forsåvidt, men når det å "fungere" i hverdagen blir en kamp fra morgen til kveld, og du kan til tider oppleve "replay" av forskjellige overgrepsepisoder der du i det ene øyeblikket har blitt truet til å gape opp av en 5-6 år eldre gutt mens du kjemper med nebb og klør for å få inn nok oksygen, og plutselig er man i Sverige å ser mesteparten av hjernen til kompisen din forvandlet til murpuss på så kort tid at du først trodde hodet hans bare eksploderte helt ut av det blå, før det sakte demrer for deg at gutta over gata ikke sikta på deg, det kunne like fort vert kompis som fikk se nye sider av deg...

Gir det noe mening ? Sikkert ikke, men en ting kan jeg love deg, uansett hvor uvitende du er om psykiske lidelser og om du så tror det bare er syting og jakt etter sympati, jeg håper ingen behøver å få livet sitt ødelagt på denne måten! Du blir bare ett svakt ekko av deg selv til slutt, og det krever hardt arbeid hver eneste dag, bare for å ikke henge opp tau-slipset å få slippe den konstante av å på beredskapen..!

Beklager om det blir alt for billedlig, men å skrive om dette er faen ingen enkel oppgave.

Ønsker dere alle sammen alt godt!

Peace!

Mange andre ting jeg helst vil unngå å gå nærmere inn på som har gjort det hele til PTSD Kompleks type (CPTSD).
Sist endret av Mr.Septik; 1. mai 2022 kl. 22:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.