View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Kjenner det samme som du beskriver når jeg har brukt Nobligan/Tramadol, alt blir liksom bare helt greit, i tillegg til at ingenting gjør noenting å alt er bare greit

Du har jo ett poeng med opiater som antidepressiva sånn sett, men det er jo en rimelig dum idé å bli kvitt depresjon med så kraftige smertestillende. Kan ikke uttale meg med annet enn personlig erfaring, og den tilsier at jo bedre en får det, altså kontrasten mellom "normal" tilstand og tilstand etter inntak av egentlig det meste, benzo, opiater, amfetamin osv. til strakere er veien til å bli grisehektet!

Synest personlig opiater funker på depresjon, men det tar stort sett rundt en uke, kanskje tidligere, før en stakkar blir rimelig deprimert igjen av følelsen av å prøve å bakke ut en lecablokk...

Stakkars kvinner ved trange fødsler, for det å sprekke og rakne i det ellers så fredfulle området ved endetarmsåpningen, det kan få tårer frem i den seigeste jævel! I tillegg blir det jo så og si forvandlet til ett blødende kjøttsår.

Nei, skal heller være en fornøyd deprimert enn å bli reversvoldtatt av sin egen avføring!

Akutt medisinsk behandling av depresjon med opiater vet jeg ingenting om forresten!
Vis hele sitatet...
Forstoppelse med opiater kan fikses med riktig diett og eventuelt noen tilskudd.
Helt klart ikke førstelinje behandling. Tenker mer en stakkar som har vært svingdørspasient I mange år uten bedring og har prøvd nærmest alt av behandler kunne hatt dette som en mulighet. Dyp depresjon er langt verre en opiatavhengighet om du har råd til stoffet eller får det på resept nærmest gratis.