View Single Post
Sitat av magnuze Vis innlegg
Drikker ikke kaffe, takk for forslaget ) men kunne ønske svar på det siste jeg spørre om ?

Føles ut som hodet mitt skal sprenge nå
Vis hele sitatet...

Jeg tror nok mest sannsynlig utifra det du beskriver at det er angst-symptomer. På meg kom det gradvis flere og flere symptomer, helt til det plutselig ikke skjedde noe mer "nytt" og jeg ble vant til det

Jeg lover deg, dette er skummelt og jævlig nå i begynnelsen fordi det er nytt..du har ikke opplevd dette før, derfor tar det nok en god stund før kroppen og ikke minst psyken din tilpasser seg dette.

Jeg husker at folk fortalte meg at "man kan ikke bli kvitt angst, man kan bare leve med den" og når folk sa det så ble jeg usikker på om jeg i det hele tatt orket å leve slik jeg hadde det da - MEN, det er bare helt til du på en måte forstår hva som menes med dette, jeg har det bra de fleste dagene nå - det eneste er at jeg har en del depressive symptomer i tillegg knyttet til spørsmål som "Hvorfor hendte dette meg?" , "Har jeg fucket det opp for meg selv?" osv. men livet går videre likevel, og jeg har funnet ut at noen spørsmål vil man aldri få svar på.

Vi mennesker er sånn at vi liker å teste grensene litt, dessverre så er noen slik (jeg inkludert) at vi liker å teste de helt til det går galt, for så å angre på konsekvensene i ettertid - noe som faktisk er helt nytteløst Situasjonen for deg akkurat nå suger, for jeg vet hvordan du har det hvis man ser bort ifra individuelle forskjeller. Tingen er bare at du må akseptere at det på en måte er greit at ting suger litt av og til, prøv å fiks deg selv en attitude mot angsten, sett opp ditt eget mentale forsvar om du vil.

Når jeg får angst-symptomer i disse dager så blir de møtt meg irritasjon i stedet for frykt - Nesten litt sånn "Åh, faen nå har jeg angst igjen.." og for min del merker jeg at hvis jeg spøker litt om det og på en måte ikke lar det ta over meg, men at jeg hele tiden presiserer ovenfor meg selv at dette ikke er sånn jeg er, men det er en sykdom som jeg skal knuse og kjempe imot på alle mulige måter helt til den ikke er en betydelig plage lenger.

Jeg er sikker på at du vil komme deg veldig fint ut av det her, gjør litt research på angst. De fleste har en slags angst for selve angsten, og det er det jeg enda sliter med..jeg anbefaler veldig sterkt en bok som heter "Overcoming the fear of fear" som handler om noe som heter anxiety-sensitivity - veldig spennende tema, og et utrolig nyttig verktøy hvis du har angst for angsten slik som meg og mange andre har


Det løser seg kompis, hang in there!