View Single Post
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Mente 3-4 i karakter på prøver o.l. Snitt kan også gå opp med aktivitet i timen osv.

Men det er desverre ikke tull, flere jeg gikk i klasse med satt hele dagen hjemme og gjorde lekser, men fikk fortsatt kun 3-4 på prøver.
Vis hele sitatet...
Da må de ha fryktelig dårlig hukommelse og ikke øvd før prøven. Før prøver skal man øve på det man har gått igjennom, da det er det man får på prøven. Aktivitet teller litt, men ikke så mye. Det kommer egentlig an på faget.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Mitt inntrykk er at norske elever er helt fryktelig bortskjemte. Alt er alltid skolen sin feil og aldri elevens.
Vis hele sitatet...
Både og. Skolen er litt dårlig lagt opp til oss gutter føler jeg. Føler at det er mange flere gutter som dropper ut enn jenter (har ingen kilder, bare egne erfaringer) så de må gjøre noe med systemet.
Det burde være mer fritt. Man burde få ha valgfag slik at man kan velge hva man vil fortsette med. Også må vi jo selvfølgelig ha de vanlige kjedelige fagene. Som slettes ikke er kjedelig om læreren er interessert selv! Som jeg nevnte tidligere, toveis kommunikasjon (diskusjoner o.l.) gjør det mye mer spennende og man lærer faktisk.
Sist endret av Xernox; 9. september 2011 kl. 23:48.