View Single Post
Skummelt og skummelt. Det var det skumleste før vi så resultatet.

Jeg og en kamerat vi er på vei til en fest. Og vi la merke til to motorsykler, husker ikke helt merke men dette var spreke touring sykler.

Som sagt et følge på 2 stk. Første i rekke kjørte litt foran men den bakerste sykkelen må ha hektet noe i et autovern eller noe i en ganske bratt nedover bakke. Vi så ikke selve hendelsen men vi alle vet hvor stygge sånne ulykker kan være. Først så vi sykkelen på bakken som enda ikke hadde stoppet helt. Men vi så ingen fører. Så siden vi også hadde med henger og dette var to filer ned og en opp. Så vi sperret veien øverst. Og vi begynte å gå nedover for å se om vi fant føreren. I det øyeblikket så kjente jeg pulsen steg og selvom vi var 18-19 år og han kameraten min har kjørt lettsykkel visste vi på en måte at vi måtte forberede oss på et stygt syn. Han fant vi 50-60 meter nedi gata med et brukket håndledd og ganske forfjamset sjåfør med brekt håndledd.

Heldigvis gikk det over all forventning bra med han og kameraten hans snudde da han bare ble borte i speilet: men dette kunne fort ha vært en ulykke som kunne fått ett litt annet utfall.