View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Ble tatt av en understrøm i Spania en gang da jeg var rundt 11-12 år. Aldri opplevd det før og visste ikke hva man skal gjøre så jeg svømte for harde livet i mot strømmen, og gikk tom for krefter samtidig som jeg drev lenger og lenger ut. Det er en merkelig følelse den følelsen man får når man virkelig tror at livet er i fare. Et slaget tunnelsyn hvor man jobber for harde livet, men man er også redd på en annen måte. Jeg begynte å gå under og prøvde å skrike men hadde ikke pust igjen. Plutselig kjente jeg en arm som dro meg opp og en spansk stemme. En fyr som kjørte jetski hadde heldigvis sett meg. Fikk sitte på inn da og traff pappa halvveis på vei ut i samme strøm, han var på vei for å redde meg men kunne fort fått problemer selv. Fikk med oss han og.

Fikk en is, og vi snakket ikke om det før typ tjue år senere.

Det man skal gjøre hvis man havner i en understrøm er å svømme til siden eller mot der bølgene bryter. Alternativ er å bare la den dra deg ut, de er ofte ikke mer enn 100-200 meter. Ikke kjemp i mot, de er sterkere enn selv den beste svømmer.