View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det kan stemme men om du leser det du siterte skikkelig så ser du at det er en tilstand som endrer bevissthet eller fysisk tilstand etter INNTAK av rusmidler. Jeg er jo da vel ikke enig i at kjærlighet kan oppleves som rus, jeg sier at det ikke er det selv om det kan føles som det!

Her linker jeg til SML sin definering av rusmidler og det er noe som beskriver endret sinnstilstand etter inntak av et rusmiddel! Poenget mitt er at følelser er noe annent en rus! Om du klassifiserer kjærlighet, er da å være lei seg også en rus? eller å være sint, er det en rus?
Jeg prøver ikke å si imot at det kan føles som feks en "Lykkerus", men var litt også derfor jeg tullet å sa over at den beste rusen jeg har opplevd er å slutte med rus. Hvis vi bruker begrepet sånn så kan alle følelser bli beskrivet som en rus og det er faktisk bare tull for det er ikke sånn det er.

Så du mener at man er rusa når man er forelska? Plis forklar meg hvorfor, jeg tror ikke jeg skjønner
Vis hele sitatet...
SML sin definering?? Har teoriene de har synset fram et sannhetsmonopol? Jeg henviser til en vitenskap som heter biologi, og kroppens biologiske mekanismer er vitenskapelig dokumentert. "Runners high" er et godt eksempel på hvordan man kan ruse seg på den endogene agonisten som kalles endorfin og som gir den nøyaktige samme rusen som om man inntar den exogene agonisten morfin.