View Single Post
Hei!

Har fått lyst til å lage et system som overstyrer det trådløse varmeanlegget i huset. Med raspberry pi, Domoticz (eller noe lignende kom gjerne med innspill).

Det fungerer per idag slikt at jeg har et bergvarmeanlegg som sender varme i gulv til alle rom i huset. Det trådløse systemet heter Wirsbo Genius som består av en sentral og en sender i hvert rom som har temperaturmåler og mulighet for å endre temperatur i det gitte rommet.

Disse termostatene opererer på 433,92 MHz. Og det er de jeg ønsker å kunne styre fra mobil/PC. Slik at jeg kan se hva temperaturen er og endre den hvert rom fra en nettside eller en app.

Sentralen kan se innstilt temperatur i hvert rom og gjeldende temperatur. Den kan dog ikke endre innstilt temperatur (fordi den går på 433 MHz?).

Jeg har gode programmeringsferdigheter og en raspberry pi 1. gen model B men kjøper gjerne en nyere


Jeg trenger da råd på om dette lar seg gjøre, eller om noen har gjort dette før? Kan ikke finne noe på nett med Wirsbo.
Gjerne anbefaling til utstyr og programmer.
Målet er også etterhvert og koble til tyverialarm, lysbrytere osv. Men varmeanlegget er det viktige.