View Single Post
Ja det er en god forklaring på Nilsen "store støttesum". Man ser jo fort at det er mange som skal lønnes av den potten støtten utgjorde.

I forhold til det mordi123 nevnte om hans far solo aktiviteter og hans band så har vi jo absolutt null informasjon om tidligere inntekter, eller hva og hvilke tap corona medførte for ham og hans band. Men om noe føles feil er det sikkert mulig å anke, søke på nytt eller få en uhildret tredjepart til å se på saken og evt fremlegge ny og bedre dokumentasjon.

Om vi ser på støtteordningen over tid, siden det nå snart er ett år siden ordningen kom på plass så må jeg være ærlig og si at det har ganske lenge nå vært både rom og tid til å se på hvilke revideringer som kunne og burde vært gjort slik at så få som mulig ramler utenfor støtteordningen. For samfunnet er jo ikke tjent med at små bedrifter, nyoppstartede eller artister osv går personlig konkurs fordi de falt utenfor. Jeg nevnte røde tall tidligere, og jeg skjønner at de gjorde som de gjorde det i mars. Men etter at den første bølgen med støtte var utbetalt så burde det blitt sett skikkelig på akkurat den biten. Burde en kanskje brukt siste 3 år framfor siste regnskap? Burde kalkulert underskudd opp mot ordrereserve likevel gitt støtte? Det er jo noe underlig om de som har drevet nøysomt og uten gjeld blir de store taperne etter pandemien?