View Single Post
Sitat av stepry Vis innlegg
Tilsynelatende debattinnlegg? Om han har en podcast eller ei er vel irrellevant i forhold til temaet? Jeg ser heller på det som en fordel at han kommer fra et utgangspunkt hvor han faktisk har diskutert temaet.

Hvor har det blitt av samfunnsengasjementet? Folk her investerer ganske mye tid på å forklare folk hvorfor ting er som de er, men tråder som tar opp problemstillinger som utfordrer status quo (og er vanskelige å forsvare) dør i fravær av oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...

Tilsynelatende ja, slett og begredelig journalistikk i innlegget fra DN. Bare påstander og som leserinnlegg går det klar av redaksjonelle krav. Det er full offentlighet rundt disse støtteordningene så hvorfor ikke vise til noe mer konkret enn sensjonell analyse/statisikk aka triksing med tall?

Mitt engasjement i saken er som direkte berørt og jeg er blitt sablet ned med mine meninger i en viss annen tråd.

For å ta påstandene om kulturstøtten så stemmer det at bl.a. Kurt Nilsen var av de første til å få noen mill av en pot på 500 mill i slutten av oktober. Pengene skulle dekke en juleturne blant annet i Oslo Spektrum. Det er jo ikke akkurat gratis å leie seg inn på sånne steder. (samfunns)engasjementet skal jeg si deg var skyhøyt når dette ble kjent, det kokte mildt sagt over hele linja. Støvet har likevel lagt seg for et par måneder siden da mye av dette skjedde i en tid med forberedelser til juleturne/julekonserter. Så ja jeg vil gjerne debattere dette men 3 måneder gamle sensasjonsnyheter er ganske uinteressant for meg.