View Single Post
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
979
Det der er veldig kjedelig å høre når du er en av de som har begynt på 20% bonus.
Litt underlig at du ikke har mer en 50% ettersom du har kjørt skadefritt i så mange år.

Jeg begynte ikke med egen bilforsikring før jeg var 23 år.
Da jeg kjøpte min første "dyre" bil hos en merke forhandler så ble jeg tilbudt forsikring på 40% bonus for et år.
Tror det var noe sånt som kunne skje når du kjøpte bil der.
Men når jeg da solgte denne bilen og kjøpte en annen enda dyrere hos en annen merke forhandler, så skulle jeg vist starte på 50% bonus.
Når regningen for forsikring kom så hadde jeg vist fått 75% bonus forsikring gjeldene for et år.
Etter et par måneder så fikk jeg et et bedre forsikringstilbud av et annet selskap hvor jeg da fikk 75% bonus for "alltid" og ikke kun for et år, slik som det var på de forrige.
Ikke at jeg drev med noen taktikk eller strategi, men endte da opp med 75% bonus etter kun 8 måneder med skadefri kjøring.

Så jeg forstår godt at du blir provosert av å måtte starte på 20%, men andre starter på 40/50/60% bonus.
Når det gjelder forsikring så er det alltid lurt å "shop around" uavhengig om det er snakk om bil, hus, innbo eller livsforsikring.
Sist endret av UrbanFreak86; 23. april 2018 kl. 22:25.