View Single Post
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Godt å se at det er flere som reagerer på dette, veldig ille og flere skritt i feil retning for Norge. Voldsomt hvor makta skal kjennes. Krypto here we go
Vis hele sitatet...
Tror de fleste gir faen, det har jeg inntrykk av. Mange forsvarer det F.eks terror,narkotika er alltid ett par ord som treffer folk i hjertet eller "har du ikke gjort noe har du ikke noe og skjule..." er en klassiker som rettferdiggjør mye. Jeg hater det argumentet...
Som snowden sa,
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say,"

Folk reagerer vell når det er for sent, VISS en situasjon skulle oppstå eller en uheldig samfunnsutvikling skjer der personvern virkelig betyr noe.
Jeg er redd overvåking er den nye normen i vesten og vi bruker og kommer til og bruke metoder\virkemidler vi har og tar avstand til, dobbelmoral er noe vi verdigsetter i flere sammenhenger.
Jeg er pessimist men jeg tror ikke at toppen er nådd viss dette går gjennom mtp hvor overvåkingskåte vestlige stater\myndigheter\politikere har blitt, inkludert norge. Myndigheter\makthavere ønsker masseovervåking, dere husker vell dld, og hvorfor dette ble stoppet og hvordan de folkevalgte osv forholdt seg til hele dette forslaget....


Tror dere kryptering vil bli forbudt i fremtiden?
Hvordan beskytte seg? Uten å ta helt av, la oss si beskytte seg pga prinsipp.
Sist endret av sneipen; 26. mai 2016 kl. 01:04.