View Single Post
Hvem har rett på feriepenger og hvem har ikke det? Jeg snakket med Nav i dag men de var dessverre like uvitende som meg. Har googlet og tror jeg er innafor. 7. juni er skjæringspunktet. Jeg er fortsatt permittert. Min jobb ligger på trinn 3. Ser ut som vi får starte opp 17.juni. Jeg har ikke vært permittert i 52 uker i løpet av de siste 104 ukene. Jeg har ikke opparbeidet meg retten til 4 uker ferie med dagpenger. Da burde jeg få utbetalt mine feriepenger opptjent i 2020? Ser Nav skriver man kan melde seg av permittering i dag, for så og melde seg inn igjen i morgen. Da vil man få feriepenger. Men man mister en dag med dagpenger og må i verste fall vente 4 uker på gjennopptaking av dagpenger. Men jeg ønsker ikke å miste noe som helst. Nav krysset av på er spørreskjema vedrørende min situasjon. Da var konklusjonen. Arbeidssøkeren kan ha krav på feriepenger. Ingenting er sikkert før jeg får brev med vedtak fra Nav, men da er fristen for å evt melde seg ut og inn igjen passert. Noen andre som vet?