View Single Post
Bra det blir en slutt på dette.

Forøvrig vil jeg tilføye at mine erfaringer med politi som yrkesgruppe er langt over snittet. Rettsvesenet enda lenger. Har hørt om veldig mange veldig urimelige greier, særlig dette som går på ransakelse etter eksempelvis ruskjøring.

Men for min egen del, har jeg gang på gang blitt overrasket over hvor medgjørlige, fleksible og genuint velmenende politifolk oftest er.

Unntakene finnes jo. Husker jeg fikk hodet mitt knust ned i panseret på politibilen, etter å ha fått håndjern på. Erotisk humor slår ikke alltid like godt an.

En mer relevant episode jeg kommer på i farten, skjedde med en tidligere venninne. Hun hadde vært med en i miljøet, og var på vei gud vet hvor, når de blir stoppet. Hun sitter på. Når politiet begynner å spørre, blir hun så stresset at hun begynner å grine, så det sier seg selv at ransaking ble neste skritt.

I lommen hadde hun én lyrica, som hun hadde fått tidligere på kvelden. Og hun satt altså på, og er så fremmed for settingen at hun altså knekker helt sammen.

Resultatet? Glattcelle, stripping og hosting - full razzia hjemme, barnevern, you name it. For meg er det nesten like uforståelig at de velger å gjøre det, som at de har valget.

Håper dette er slutten på en praksis som ikke hører noe sted hjemme.

Trenger jo ikke avkriminalisere om dette bare blir ordnet