View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
Han tenker vel noe sånt som et konsulentselskap, kunden kommer til han med hva den trenger, han sender jobben videre til utvikleren, utvikleren utvikler for å så sende den tilbake til konsulenten. Konsulenten selger den til kunden, konsulenten får pengene som han splitter mellom seg og utvikleren. Normal business.
Vis hele sitatet...
Feil!

Kunden vet ofte ikke hva han vil ha eller hva som er mulig.
Jeg går aktivt ut og leter etter problemer og selger en løsning på problemet.

Jeg skal lage produkter som kan komme alle tilgode.
Omvendt konsulentselskap.

Har allerede fulgt denne modellen tidligere og vet det fungerer (ansatt masse Indere), men ønsker å bygge opp Entreprenør/Gründer-miljøet i Norge.
Hadde det vært opp til pengene hadde jeg startet som siv.ing konsulent når jeg er ferdig på skolen, men en lønn på ~500k.

Jeg er villig til å si fra meg en halv mill mot dårligere betalt og jobbe hardere, med mål om å bygge opp et mer innovativt samfund/Norge.

Sitat av Carlo Vis innlegg
Hadde det vært så enkelt som du fremstiller det, så hadde det vært en god idé.
Vis hele sitatet...
Enkelt er det ikke.
Prøver å bygge opp er et intensivsystem for å dytte gode løsninger ut på markedet, hvor de eneste som tjener på det er selve utvikleren og den som selger produktet.

Ved å kreve at utvikleren må opprette eget selskap blir det også enklere for han etterpå å fakturere selv til andre firmaer, eller gå over i en selgerrolle senere (kanskje etter samme modell).
Sist endret av 567freak; 4. november 2012 kl. 22:42.