View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke noe som heter å slutte asap når du er alkoholiker. Dette er noe du må jobbe med hvert minutt, hver dag i laaang tid, kanskje år, før du er kvitt dritten.

Jeg kan gi det to eksempler. Ei jeg kjenner sluttet å drikke med hjelp av psykolog og AA, holdt seg uten alkohol i 5 år og har i dag et veldig godt kontrollert forhold til alkohol, med vin til maten eller en øl i ny og ne. Hun er også det største stabeistet jeg vet og har hatt kontroll de siste 7 årene. Uten å skli ut en gang.

Så har du fetteren min, som er helt lik deg, AA er teit, jeg klarer det selv. Han har brukt de siste 15 år på å slutte, kun for å sprekke og ser FORTSATT ikke vitsen med AA.

Folk skjønner ikke hvor viktig AA er i en sånn situasjon. Svelg stoltheten og gi det et par møter i uka i en måned eller to. Det er så sykt store sjanser for at du klarer deg mye bedre der enn på egenhånd.

Kjenner du noen som vet om dette? Så spør om de kan bli med. Jeg var med venninna mi i ca 1 måned og jeg lærte mye om mennesket i det jeg kaller «rusnød».

Håper du tar tyren ved hornene og går på et møte

Lykke til