View Single Post
Sitat av Utenforboksen Vis innlegg
Da har du rett til fri tannbehandling.

https://www.fylkesmannen.no/nb/Nyhet...orgstjenester/

I følge linken kan behandlingstiden på klagen være opp til 5 måneder.

Drit i de pillene og sørg for at du får fikset tennene dine ASAP.
Vis hele sitatet...
Får det og gjør det. Nærmest maser på de hver dag.

Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Hvorfor får ikke du tettet igjen hullene så fort som mulig? Ondt og dyrt, men dæven så du sparer deg for lidelse i fremtiden i form av forverret smerte og opiatavhenighet på toppen av det.

Hullene blir større med tiden, så smerten blir verre. NSAIDs og opiater senker smerteterskelen din over tid, så til slutt har du helt uutholdelige smerter som ikke kan lindres av smertestillende pga lav smerteterskel og høy toleranse.

Til slutt - du holder på å opparbeide deg et adskillig verre problem enn smerte i tenner - opiatavhengighet. Svært dårlig strategi.
Vis hele sitatet...
Har faktisk gått til tannlegen i minst ett år nå og fått ordnet X antall hull, og nå har jeg fått opplyst at jeg også har betennelse på tannkjøttet.
Men det er en kommunal tannlegeklinikk som jeg går til gratis, så går i gjennomsnitt 2 måneder mellom hver time.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Litt av problemet med det er jo at pasienter kan ende opp med å få på svartemarkedet for å ordne seg smertestillende som gjør jobben. Hadde jeg hatt fuckings tannpine, måtte vente på tannlegetime i dager/uker uten å ha noe smertelindring så hadde jeg faen meg tatt heroin hvis det ikke var andre muligheter.

Jeg har aldri rørt opiater heller, ikke fra lege en gang. Men jeg har hatt tannepine, og jeg var sekundet unna å henge meg selv av smertene fordi jeg måtte vente 3 timer før tannlegekontoret åpnet. Jeg lå i dusjen i fosterstilling og grein med dusjen på det kaldeste mens jeg slo kjeften i bakken. Å ha så ekstreme smerter er ikke sunt, og vil man gå så langt at man vil ta selvmord på grunn av smerter så er ulovlige opiater en mye kortere vei å gå. Plutselig knasker eller snorter man ulovlige opiater/opioider uten at legen forklarer og observerer, og da er nok veien enda kortere til avhengighet enn hvis legen hadde skrevet ut litt.
Vis hele sitatet...
Har allerede gått dit.
Har alltid Oxycontin liggende hjemme, skaffet gjennom det mørke nettet/Svartemarkedet. Tar disse når jeg er tom for Paralgin Forte og samtidig helg, legen er på kurs eller lignende som gjør at det er eneste utvei.
Nå er jeg på kanten til å bare be om en Afipran og i den anledning gå inn i medisinrommet her på psykiatriklinikken og finne meg en hel boks Paralgin Forte. For da blir jeg uansett utskrevet.

Er heller ikke slik at jeg bare kan trekke ut tannen, for vi snakker om flere tenner. I tillegg så kommer nok den verste smerten fra betennelsen. Og man kan ikke akkurat "trekke ut" en betennelse.
Sist endret av Defending; 20. oktober 2019 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.