View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Forøvrig signerer jeg kommentaren til Kallistri og Don P over. Innse at du dreit deg ut og ta ansvar for egen oppførsel, si unnskyld til jentene og ta straffen og move on. Ikke vær en enda større og nedverdigende dust enn du allerede har vært og prøv å gjør jentene til dustene og de skyldige her. Du veit nok innnerst inne du er skyldig men syns bare konskevensen svir og ville helst ikke fått noen. Lær til en annengang! Det er bare ikke sannsynlig at de sender falsk anmeldelse for noe sånt, bit merke til statistikken om falske anmeldelser og erstatningsforhold jeg gikk inn på i forrige kommentaren min. Erstatning er så å si aldri en pådriver for anmeldelse, det er en idiotisk myte menn har kommet opp med for å prøve å rette pekefingeren mot andre enn seg selv og fraskrive seg ansvar for dårlig holdning mot damer
Vis hele sitatet...
Hvor fant du denne statistikken du nevnte i den forrige kommentaren din? Jeg gjorde et kjapt google-søk og fant ingenting om statistikk over falske voldtekts- eller overgrepssaker i Norge, kun en rekke avisartikler om enkeltsaker. Jeg fant derimot dette:

I 2010 publiserte en amerikansk forskergruppe en artikkel som gjennomgikk tidligere forskning om emnet og studerte alle voldtektssaker ved et større amerikansk universitet i en tiårsperiode. De fant at 5,9 % av sakene skyldtes falske anklager, og konkluderte ut ifra dette materialet at andelen falske anklager i voldtektssaker kan anslås til å ligge et sted mellom 2 og 10 %.[12]
https://no.wikipedia.org/wiki/Voldtekt#Falske_anklager

Enkelte mennesker er fulle av faenskap, både kvinner og menn. Falske anmeldelser om trakassering og voldtekt forekommer. Ikke ofte, men ofte nok til at vi ikke kan hoppe over hele den juridiske prosessen og dømme folk kun basert på grunnløse anklager. Om TS har vært uheldig nok til å støte borti to kyniske kvinnfolk på denne festen eller om det bare var han selv som dreit seg ut er vanskelig for oss å spekulere i. Poenget med denne tråden var uansett ikke å være moralpoliti og kjefte TS huden full for problematisk og umoden oppførsel mot to garantert uskyldige jenter(...) TS ber om tips for hva han bør gjøre videre. Det er ganske åpenbart mener nå jeg. Bytt advokat!