Tråd: Borgerlønn?
View Single Post
Trådstarter
946
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Jeg er imot. Rett og slett fordi jeg anser meg som smartere og mer arbeidsvillig enn snittet, og derfor vil tjene mer penger enn snittet. Da gir det for meg lite mening å bare sitte hjemme og få like mye som alle mulig dassere.
Vis hele sitatet...
Om du er imot, eller om du anser deg selv som smartere, har lite betydning hvis du mister jobben fordi en robot kan gjøre jobben din for deg. Da må du med andre ord ta en ny runde på skolebenken hvis du fortsatt har ønske om å jobbe selv etter dette er innført, men hvis du anser deg selv som "smart", så skal ikke dette bli noe problem for deg vel?

Sitat av BAN Vis innlegg
I dag kan opp mot 50% av jobbene fjernes uten at det går ut over produktiviteten. Om ikke lenge vil det bare være et fåtall jobber som må utføres manuelt.

Allt av kontorjobber, lager, butikkansatte, mellomledere osv kan fjernes i dag. Er vel stort sett bare håndtverkere som er vanskelig å automatisere.



Vi vil fortsatt kunne jobbe. Dette blir bare en grunnlønn.
Vis hele sitatet...
Psykologer, Lærere, tannleger, leger, pedagoger, fotballtrenere er blant annet jobber som jeg tror aldri kan bli erstattet av roboter.
Sist endret av cplpro; 12. april 2019 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.