View Single Post
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Så om jeg ikke har missforstått. Så jobber du med en autonom drone, som skjønner omgivelsene sine. Er det det som er greia? Skjønner selvfølgelig at det er mer en det som skal til
Vis hele sitatet...
Ja, forsåvidt, men jeg insisterer på å kalle det et autonomt system. Dronen flytter bare rundt på resten. Laser og kamera ser omgivelser. Servo roterer disse. GPU prosesserer kamerastrøm. Pc har overordnet ansvar. Arduino med punktlasermåler osv.

Mye forskjellig hardware fra forskjellige kotinenter utnyttes av open source programvare som er helt on par med beste praksis.

Bred erfaring med alle deler nødvendig for utvikling av autonom robotikk og målrettet gjennomfmringsevne er hva jeg ønsker å demonstrere. Systemet I seg selv er ikke imponerende på noen spesifikk faglig måte, men sammensetningen og autonomien er kanskje det.

Sikkert ikke. Har jobbet så lenge med dette at jeg aldri hadde klart å innse det om jeg bare var på bærtur og alt var bortkastet. Er redd ting er I ferd med å bli jævlig kipt fremover.

NB: Tenker det er nok snakk om prosjektet mitt her nå. Kommer til å nevne ting relevant for livet mity selvfølgelig, men kommer ikke til å svare på spørsmål, påstander eller legge ut masse på eget insj.

Dette er ikke fordi jeg ikke vil snakke om det, send gjerne en pm om det er spørsmål. Tenker bare det er lite interessant for folk flest og jeg må slutte å dra det inn I alle mulige anledninger. Er en slags coping mechanism for meg, et forsøk på å fremstå som noe annet enn en sleten xnarkis.

NB: Tenker det er nok snakk om prosjektet mitt her nå. Kommer til å nevne ting relevant for livet mity selvfølgelig, men kommer ikke til å svare på spørsmål, påstander eller legge ut masse på eget insj.

Dette er ikke fordi jeg ikke vil snakke om det, send gjerne en pm om det er spørsmål. Tenker bare det er lite interessant for folk flest og jeg må slutte å dra det inn I alle mulige anledninger. Er en slags coping mechanism for meg, et forsøk på å fremstå som noe annet enn en sleten xnarkis.
Sist endret av Tøffetom; 17. juli 2020 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.