View Single Post
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Så kommer din kollega med sitt innlegg, noe han får stå inne for
Vis hele sitatet...
Kollega? Nei, ærlig talt. Dette kan tolkes på to måter, og begge er grovt urimelige. Den ene er at vi er 'kolleger som samarbeider om å være uenige med deg'. Det er ikke tilfelle, vi reagerer bare ganske likt på det vi oppfatter som usakligheter. Vidarlo og jeg har mange sammenfallende meninger, men vi er også uenige om mye. Mer enn du kanskje oppfatter. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at noen av de brukerne jeg har hatt skarpest meningsutveksliner med opp gjennom årene er de jeg respekterer mest - til tross for at vi fortsatt er dypt uenige i noen saker. Så lenge man kan utveksle meninger på en saklig måte kommer man stort sett godt overens. På dette punktet er hverken vidarlo, jeg eller noen av dine øvrige meningsmotstandere å betrakte som kolleger.
Den andre tolkningen er at vi er kolleger fordi vi har lignende roller på forumet. Det har vi, men vi deltar ikke i diskusjoner i kraft av å ha moderatorrettigheter. Hvis du graver litt i innleggshistorikken min vil du finne at jeg har vært kranglevoren i ganske mange flere år enn jeg har vært i crew. Om du velger denne tolkninga, så impliserer du misbruk av moderratorrettigheter, men da må jeg nesten spørre - hvordan? Jeg kunne for eksempel erstatte gode argumenter i innleggene dine med dårlgie og sable disse ned, som en slags stråmann fra helvete. Men det har jeg selvsagt ikke gjort. Ei heller har jeg slettet innlegg som inneholder informasjon det er vanskelig å imøtegå eller noe annet i den retningen. Hva er det vidarlo, jeg, elle rnoen andre skal ha gjort mot deg i som vanlige brukere ikke har mulighet til? For det eneste jeg kan se at vi har gjort er å ytre vår meninger og innvendinger. På den fronten stiller alle brukere likt. Så, hvorfor skulle det da være relevant trekke inn våre forumroller? Skal du gjøre det må du nesten henvise til maktmisbruk, ellers blir det bare tafatt.

Det tok meg to ganske avsnitt å avklare det overstående, til tross for at den vage anklagen "så kommer din kollega med sitt innlegg" fortsatt kan tolkes alle veier. Ser du hvorfor denslags er frustrerende å forholde seg til? Det er uklart, vagt, åpenbart insinuerende - med uvisst om akkurat hva. Så må jeg kaste bort tid og krefter på å dementere løse påstander som ellers blir stående ubesvart, og som danner et nokså urimelig inntrykk. Det like rjeg ikke. Metadebatter suger svett eselballe, jeg vil heller diskutere saken

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
selv om jeg mener det var barnslig.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser dine timeslange youtubevideoer og høyner med syv bind tung, fransk, eksistensiell skjønnlitteratur fra forrige århundre. Barnslig? Meget mulig. So sue me.

Det skal faktisk sies at Marcel Proust skriver veldig bra, da. Han tar dessuten opp aspekter ved den menneskelige psykologi som absolutt er relevante for de omdiskuterte betraktningene, om enn litt perifert. Jeg har ikke lest hele verket ennå, men jeg står ved min anbefaling. Man får absolutt utbytte av romanen.

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Jeg prøver overhodet ikke å være noe offer - tvert i mot prøver jeg å svare saklig etter beste evne på noe jeg synes var et usaklig tilsvar av din kollega. Er ikke ute etter noe krangling og heller ikke ute etter å være offer, jeg forsøker å holde en hyggelig tone å svare det dere lurer på og prøver ikke å være usaklig på noen som helst måte. JEG ER IKKE OFFER, NOK NÅ.
Vis hele sitatet...
Her er et lite utsnitt fra noen av dine innlegg de siste dagene:
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Takk for svar, jeg ble dårlig tatt i mot på forumet i starten, men ser at mange er høflige også.
Vis hele sitatet...
og
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Du kan selvsagt bare la være å se hvis den ikke falt i smak, ikke verre enn det.
Vis hele sitatet...
og
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Bare fjern innlegget da hvis dere ikke likte dokumentaren eller ikke synes den passer inn. Det er dere som avgjør om innlegget får være her, men den dekker jo det tråden handler om, og
Vis hele sitatet...
og
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Ikke godt å vite, men takk for svar vidarlo, tenkte at du og Provo var sint på meg og ikke ville svare meg her etter "Truthers"-tråden.
Vis hele sitatet...
I disse innleggene gjør du det klart at du føler deg forfulgt, du mer enn antyder at vi med moderatorrettigheter sensurerer deg, og du hevder at vi har en personlig agenda mot deg. Det er å innta offerrollen for å få sympati.

Føler du deg urettmessig behandla, så bruk løftebruddsfunksjonen. Henvis til eksempler på hva vi har gjort. Saken blir diskutert i plenum.