View Single Post
Trådstarter
5
Hyggelig med svar..Jeg er ikke der at jeg mener alt er en kospirasjon med psykiatri og alt, i hvert fall er ikke fokuset og tankene mine der. Uansett er det en del videoer rundt omkring som viser litt sånne ting, blant annet at de som godkjenner medisinene ikke er nøytrale. Også tjenes det jo veldig mye pebger på det her og kureres lite. For jeg mener det meste kan kureres og de har blant annet noe forkning på Cannabidiol (CBD) og disse problemene som er positiv. Også en del på at kosthold kan være viktig med blant annet mindre gluten. Meditasjon og akupunktur har funket fint for meg men sliter med å oppnå langtidseffekt. Har btw tro på det i en fase hvor du skal kutte ut medisiner. Her kan trening/fysisk aktivitet og også fin oppfølgning med familie, venner og terapeut nevnes. Ja, du traff vel der med at det var mest for å få ut litt, men samtidig håpet jeg på noen gode svar som kunne hjelpe og det fikk jeg. Det med eksen din kan nok stemme bra, hvert fall at det har noe med det å gjøre..Kan tenkes at det er pga en del "gledesstoffer" i hjernen blir blokkert til en viss grad og han dermed ikke klarer å få de varme følelsene du er ute etter. Jeg sliter fælt med å få gode følelser i hvert fall. Mye er et slit hvor jeg som nevnt er fornøyd når det går litt lettere. Og jeg sliter ikke med paranoia, men heller bivirkninger av medisiner og det de kaller negative symptomer og de årsakforklarer oftest de tingene som symptomer på sykdom. Kan være med på at medisinene kan være inn i bildet, men de (fagfolk i psykiatrien) er ikke like mye med på den som pasientene er. Pasientene er jo de som opplever dette og personlig merker jeg hvor bra/normalt det blir når jeg kutter ut (etter en stund), men har ikke klart meg lenge uten de siste 7 årene da jeg egentlig både har fått tilbakefall på psykose og den withdrawal effekten jeg snakka om; når du kutter brått. Narkotika kan jeg sterkt anbefale å holde seg unna med psykoseproblemer, spesielt når du har kuttet ut. CBD er er fra Cannabisplanten men har ikke THC i seg og noe psykoseproblematikk er ikke relevant med CBD. Det er heller bare positivt. Bestilte en CBD olje fra USA. Den kom gjennom tollen, og merka den bra og positivt. Tror det hadde hjulpet på psykose hvis jeg hadde hatt det da, men det har jeg ikke hatt på en god stund.