View Single Post
Hva kan du forvente, oppturer og nedturer. Et sinne uten grenser og en vannvittig lykke. Bekymringer og glede. Stolthet og fortvilelse. Sliten og kos. Ansvar og motløshet.

Ingen vet. Men det er utrolig hvor normalt ting blir. Ingen bok kan forberede deg på dette livet, men for meg så ble alt veldig naturlig fort.

Nå vet jo ikke jeg om barnefar er inne i bildet, men de to første ukene er det veldig greit og ha noen med seg, mor, bestemor, tante, barnefar, far, bestefar, venn eller venninne. Noen til å hjelpe deg igjennom de første stundene med amming, skift og lite søvn. Vet min kjære satte pris på det. Men nå var jo både min mor og hennes omtrent på døra før ungen var ute da.

Ellers så vil jeg si at du ikke skal være redd for å spørre helsesøster eller jordmor om hjelp og råd.

Men den friheten du hadde blir jo mindre, ikke så lett å være spontan med en baby på armen og å komme seg avgårde til tiden blir ofte vanskelig.

Våkenetter med feber og spy. Fravær fra jobb år du minst trenger det, fordi barnet har feber og må være feber fri i to dager før du kan sende det i bhg igjen.

Å få barn er en livstidsdom.

Men igjen, de første årene er kjærligheten fra barnet betingelseløs, de elsker deg over alt på jord. Du er alt.