View Single Post
Sitat av Amine123 Vis innlegg
Må kontrakten spesifisere dette om solidarisk ansvar eller er dette da kun en paragraf/selvfølge? For det står i samme kolonne, at om en leietaker velger å flytte, må kontrakten i utgangspunkter sies opp i sin helhet. Føler det går punkt mot punkt. Jeg vet at det ikke er brudd i kontakten mtp at utleier belreftet hennes oppsigelse. Men å kreve leie av henne 2 mnd senere begynner å ligne på en annen paragraf i et annet ledd som tilsier at etter en viss periode uten kontakt med utleier og det har vært en oppsigelse, blir det sett på som godkjent. Dette fordi leietaker skal ha et feste. Om dette er tilfelle så er det brudd i kontakten og da er det jo spennende å se hva et forlik kommer frem til. Jeg føler kontrakten vår er ute å danser, dette også fordi jeg har noen meldinger med utleier som ikke går overens med det han har huket av i kontrakten. Hvor mye skal til før en kontakt bare er til gode for utleier og ikke leietaker, det bør gå en grense.
Vis hele sitatet...
Hva sier egentilg huseier når du tar opp problemet med han?

Hadde jeg vært deg hadde jeg informert huseier om mitt syn på saken og fortsatt med å kun betale min halvdel av leien. Jeg ser du sier at du har betalt hele summen de to forrige månedene, men at du denne måneden kun har betalt din andel. Opprett en dialog med huseier og bli enig med han om hva dere gjør videre.

Og hvor er venninen din oppe i alt dette? Oppførselen hennes i denne saken er jo svært bedriten.