View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager for att jeg drar opp en gammel tråd. Men, jeg vil klandre sosiale medier for att rus blant yngre har blitt populært og ett økende problem.

Løsning? jo det har jeg, isteden for å gi barna sine smart telefoner, gi de en Doro telefon eller en remake av en eldre Nokia som har kommet tilbake i produksjon. som man kun kan sende meldinger og ringe med.


Noe jeg har merket di siste 10-12 årene er att folk har blitt mer selvsentrerte og kun tenker på seg selv, kan ikke skjønne att dealere selger til barn rett og slett. Eneste dealere tenker på er penger, dessverre er det den harde sannheten. Kjenner en del folk som selger men de har regler de følger for å holde samvittigheten sin delvis ren, det er at de selger ikke til personer under 18 år og selger heller ikke til småbarns foreldre. Jeg bruker litt speed og cola i ny og ne når jeg drikker, og om jeg drikker med venner(som har prøvd og som aldri har prøvd speed/cola) som har barn å de spør meg om å få en stripe så sier jeg nei, du har barn ta deg sammen jeg vil ikke være en person som kan potensielt fucke opp livet ditt.


Har også noen bekjente som selger som får høre att noen har solgt til mindreårige, de bruker å dra på besøk til de som har solgt til mindreårige å gir de litt god gammeldags juling rett og slett. Er manko på selgere med moralen i behold desverre, men de finnes og bra er det.
Vis hele sitatet...

Om ikke du kjøper speeden og colaen din på apoteket eller lager den selv, så er du ved å handle det med å bidra til å holde det systemet du kritiserer så sterkt for å selge til unge, i drift.

Så i mine øyne så gjør det deg til en jævla hykler, og alt du sier mister noe som helst form for troverdighet. Det er ingenting som heter at man er "litt" narkoman. enten så bruker man ulovlig dop, eller ikke. Og du bruker ulovlig dop, kjøpt ulovlig, så du er narkoman. Det har staten bestemt.

Unger trenger ikke telefon i det hele tatt. Alle unger i verden frem til slutten av 1990 tallet klarte seg helt fint uten. Så doro-løsningen kan du kjøpe til bestemor.

Du nekter folk en stripe for "du vil ikke fucke opp livet deres" så drar du en liner foran trynet på de og fucker opp ditt eget. Jaggu faen for ett godt forbilde du er^^

Tror du bør jobbe litt med moralen din, men først bør du ta å klatre ned fra den høye hesten du tydeligvis sitter på.

Sitat av 420master Vis innlegg
Selvfølgelig vil ikke kun en avkriminalisering gjøre dette.

Altså nordmenn er ganske ubrukelige til å se løsninger og andre gjøremåter når det er snakk om forandringer :P

Det har aldri vært snakk om å kun fjerne straffen, men da også å sette opp andre hjelpe muligheter etc.

En LEGALISERING derimot, vil gjøre det litt vanskeligere for dem, men det fordrer på en ting. At staten norge ikke avgiftslegger all narkotika verre enn alkohol. De må isåfall konkurrere på pris så selgere slutter å selge. DA vil det bli vanskelig for mindreårige
Vis hele sitatet...
Spot on Bro!
Sist endret av mr.roundtree; 17. september 2023 kl. 01:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.