View Single Post
Jeg også synes at reklame forsøpler internett, men dessverre er det nødvendig for å levere innhold med mindre man bruker en betalt modell. Men mye av reklamen er unødvendig da den promoterer ting kun et fåtall er interessert i. Om man blir selektiv med hva som kan annonseres for blir det ikke bare mer relevant for brukerne, men også mer attraktivt for annonsørene da deres annonser ikke drukner i andre. Men det vil føre til urettferdighet da det er mange nyetablerte (eller småbedrifter) som også er avhengig av å annonsere; det blir feil å nekte dem det.

Til syvende og sist ville det beste vært en betalt modell. Men da vil det igjen være en catch-22 i og med at ingen vil betale før det kommer verdifullt innhold for dem, og uten betalende brukere vil det ei heller være mulig å finansiere innhold.

Jeg ser at dere som er kritisk til ideen min har rett. Sier ikke at jeg vil gi det opp, men heller starte i det små. Faktisk vil jeg takke dere som har kommentert tråden. Selv om kritikken har vært hard til tider var det nødvendig.

Har kuttet ut ideen om en egen browser og vil heller lage en "web på web'en" med en hovedside og heller legge de forskjellige "nettstedene" under subdomener. F.eks "social.domene.com", "tube.domene.com" etc etc.

Jeg innser at det vil kreve store utlegg til utvikling, men jeg vil forbedre mine programmerings-evner selv også. Da kan jeg gjøre mye selv (men langt ifra alt). Kanskje det da vil bli mer fristende for andre å bidra; enten mot betaling eller på velvilje.

Går det til helvete har jeg iallfall gjort et tappert forsøk