View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FrodeS Vis innlegg
1: Folk laster hele tiden ned programvare. Hvorfor skulle de ikke laste ned en browser for å få tilgang til mer innhold?
Vis hele sitatet...
Kva innhald er det som du vil tilby, som ikkje er tilgjengeleg på den åpne weben? Og korleis skal folk finne innhaldet ditt, og vite at dei må laste ned eigen nettlesar?

Og nei; det suverene fleirtalet laster ikkje ned programvare. Dei bruker ein nettlesar, også laster dei ned apper for nettsidene dei bruker på telefonen sin.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
2: Jeg er ikke mer diktator enn personen(e) som startet Freak.no. Der også sitter det noen og bestemmer hva som er bra og hva som er dritt.
Vis hele sitatet...
Ja, utover at du vil styre det andre ønsker å tilby og...
Sitat av FrodeS Vis innlegg
5: Hele web'en vil bli bygget på et sosialt nettverk som grunnmur. Egen søkemotor og egen "Youtube" (uten junk)
Vis hele sitatet...
Det er jo faktisk folk som ser på det du omtaler som junk. Vel finst det grunnar til å kritisere anbefalingsalgoritmene til youtube, men å går derifrå til at det er fornuftig å fjerne det du ikkje liker er eit hopp eg ikkje er sikker på om eg grokker.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
6: Jeg bestemmer ikke hva som er dritt. Hva som er dritt finnes det fasitsvar på. Dritt definerer jeg som innhold som ikke har reell verdi. Det tror jeg de fleste gjør. Jeg kunne nevnt mange eksempler.
Vis hele sitatet...
Akk. Fasitsvar faktisk. For meg er fotballvideoer klipp som ikkje har reell verdi. Eg er rimeleg overtydd om at ganske mange vil vere fundamentalt ueinige i min definisjon. Men i motsetning til deg så er ikkje eg så arrogant at eg hevder at mitt syn er fasiten.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
7: Web'en vil ikke ha MER innhold enn dagens, men større kvalitet på innhold.
Vis hele sitatet...
Dette er handwaving. Kor skal innhaldet komme fra?
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Så la meg stille DERE et spørsmål. Er alle mennesker enige med dere i at dagens web er perfekt? Er det bra at web'en fylles opp med rasisme/hatprat, overgripere på jakt etter barn, svindlere, kattevideoer, salg av brukerinformasjon og politisk manipulasjon? Isåfall skal jeg kaste inn håndkle.
Vis hele sitatet...
Nei, og det er stråmann og falsk dikotomi frå di side. At det er problemer med www vil ikkje sei at det ikkje er problemer med din ide, og det vil heller ikkje sei at din ide vil fungere.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Selv om DERE er fornøyd med dagens web er det millioner av mennesker som IKKE er det. De hater Facebook (av mange grunner), de hater Youtube pga all spam'en. De hater Google for alle irrelevante resultater, de hater Instagram (av ulike grunner) og de hater Twitter (også av mange grunner).
Vis hele sitatet...
Men det vil ikkje sei at dei vil like ditt alternativ betre. T.d. er svært mange altrightere opprørte over det dei opplever som sensur frå big tech. Du vil ha endå meir omfattande sensur. Eg trur ikkje du vil gjere den gruppa til lags...
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Igjen, jeg kom hit for å treffe mennesker som har kompetanse innen IT. Nå innser jeg at tråden ikke ble så konstruktiv som jeg hadde håpet (og trodd). Kanskje jeg burde tatt den over på en plattform hvor folk er mindre opptatt av å slakte og mer opptatt av å hjelpe til med ideer og forslag.
Vis hele sitatet...
Nei, problemet er at ideen din er totalt dødfødt, og kan avskrivast som dødfødt, fordi du maksimalt vil få fire brukarar.

Akkurat no framstår planen din omlag slik:
1. Lag teknisk overlegen platform.
2. ???
3. Profit.

Problemet er at du har ikkje greit å forklare kva #2 består i. Du har vifta det vekk med at du skal ha meir innhald enn tilgjengeleg på dagens vev - ein påstand som er direkte latterleg.
Sist endret av vidarlo; 20. september 2020 kl. 15:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.