View Single Post
1: Folk laster hele tiden ned programvare. Hvorfor skulle de ikke laste ned en browser for å få tilgang til mer innhold?
2: Jeg er ikke mer diktator enn personen(e) som startet Freak.no. Der også sitter det noen og bestemmer hva som er bra og hva som er dritt.
3: De første to årene vil det nok være lite innhold og få brukere, ja.
4: Inntjeningen vil komme i form av annonser. Jo flere brukere, jo mer inntjening. I begynnelsen veldig lite.
5: Hele web'en vil bli bygget på et sosialt nettverk som grunnmur. Egen søkemotor og egen "Youtube" (uten junk)
6: Jeg bestemmer ikke hva som er dritt. Hva som er dritt finnes det fasitsvar på. Dritt definerer jeg som innhold som ikke har reell verdi. Det tror jeg de fleste gjør. Jeg kunne nevnt mange eksempler.
7: Web'en vil ikke ha MER innhold enn dagens, men større kvalitet på innhold.
8: Jeg kom faktisk hit for å FÅ råd og veiledning, men det virker som dere er mer ute etter å slakte ideen.

Så la meg stille DERE et spørsmål. Er alle mennesker enige med dere i at dagens web er perfekt? Er det bra at web'en fylles opp med rasisme/hatprat, overgripere på jakt etter barn, svindlere, kattevideoer, salg av brukerinformasjon og politisk manipulasjon? Isåfall skal jeg kaste inn håndkle.

Selv om DERE er fornøyd med dagens web er det millioner av mennesker som IKKE er det. De hater Facebook (av mange grunner), de hater Youtube pga all spam'en. De hater Google for alle irrelevante resultater, de hater Instagram (av ulike grunner) og de hater Twitter (også av mange grunner).

Snu litt på dette med annonsører. Hvorfor skulle de IKKE ønske å annonsere på en annen plattform hvor deres annonser ikke drukner i tusenvis av konkurrerende annonser?

Igjen, jeg kom hit for å treffe mennesker som har kompetanse innen IT. Nå innser jeg at tråden ikke ble så konstruktiv som jeg hadde håpet (og trodd). Kanskje jeg burde tatt den over på en plattform hvor folk er mindre opptatt av å slakte og mer opptatt av å hjelpe til med ideer og forslag.
Sist endret av FrodeS; 20. september 2020 kl. 15:42.