View Single Post
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Siden "drittsekkene" vanligvis gjemmer seg bak anonymitet vil ikke det være mulig. Og selvfølgelig vil det være nulltoleranse for slikt. Når det gjelder nettsteder hostet på denne platformen/web'en vil det være grundigere sjekk av hva nettstedet inneholder.
Vis hele sitatet...
I praksis ønsker du å være allmektig og styre alt og kontrollere alle med andre ord? Du vil skape et lukket nett som er verre enn Kina og nord-korea? Hvem skal bestemme hva som er dritt? Og hvordan skal du kontrollere ID? ID er såpass vanskelig at folk fortsatt reiser verden rundt med falske pass.

Og hvorfor skal folk bruke ditt alternative nett, for du har alt planer om sensur og krav til innhold. Om du føler noe er dritt så betyr ikke det at alle andre tenker det samme er dritt.

Sitat av FrodeS Vis innlegg
Fordi den er bedre, tryggere, har høyere kvalitet på innhold og mer. Listen er for lang.
Vis hele sitatet...
Javel bedre enn hva? Tryggere sier du? På hvilken måte? Høyere kvalitet på innhold? Hva skal du tilby innholdsprodusenter for at de skal velge å publisere på ditt lukkede nett fremfor i allerede etablerte kanaler? Se på huawei, etter all dritten fra Trump så er fortsatt ikke alle de største og mest brukte appene å finne i nuwaei sitt nye økosystem. Og dermed så er det mange brukere som heller velger alle andre android mobiler enn huawei. Du sier mer? Mer innhold enn på dagens internett? Lykke til med akkurat det.




Sitat av FrodeS Vis innlegg
Det vil ikke være mulig å kjøpe annonseplass med mindre man har et registrert firma. Til og med da vil det bli nøye vurdert hvilken kvalitet annonsene har, og hva det reklameres for.
Vis hele sitatet...
Jaha og hvordan skal du finansiere oppbyggingen av ditt nye univers mens du støtt velger bort selskaper som er villig til å betale for å annonsere? Uten at du faktisk starter prosjektet med en sykt svær pengesekk så kommer du neppe i posisjon til å sortere ut annonsører. Du må nok bare bukke og skrape og takke alle som ønsker å bidra.

Sitat av FrodeS Vis innlegg
Facebook krever registrering, ja. Men modereringen deres holder ikke mål. Facebook har blitt for stor for seg selv.
Vis hele sitatet...
Så du er den nye facebook?

Jaja du får ha lykke til. Får du til alt dette så skylder jeg deg en øl. Men lykkes du har du sikkert penger nok til at det blir du som spanderer øl på meg?

Facebook var noe nytt. Du tenker ikke nytt føler jeg. Du bare forsøker å kopiere alt som allerede er og har eksistert på nett. Det tror jeg ikke er måten å lykkes på. Du skal både skape et "nytt og bedre internett" også skal du bli den foretrukne plattformen for underholdning og kvalitetsinnhold? Jeg sier ikke det 100% umulig. Men jeg tror det er 100% umulig å få til alt det i en jafs.

Du må finne en plass å starte. Skape noe nytt som begeistrer. Så kan du legge til tjenester og funksjoner når antallet brukere øker og pengene renner inn. Skal du starte i andre enden må du enorme summer på bok til utvikling og drift mens du skaper blest eller merkevare.

Det er vanskelig å skape en ny digital verden. Selv om du sikkert har lest Ready Player One så er det ikke like trivielt i RL å få folk til benytte en annen plattform. Husker noen linux mobil? Du vil ha en løsning som tvinger brukerne til å benytte noe du har utviklet for å få tilgang til ditt innhold. Men du har ikke kritisk masse for å tiltrekke deg innholdsleverandører. Selv ikke influencers ville brukt din plattform. For de når så mange flere ved å bruke www. Og det er jo ingen liten oppgave du ser for deg. Du skal både fikse en alternativ www, du skal være allmektig og detaljestyre innhold og samtidig levere bedre kvalitet på innhold og mer innhold. Nei dette faller på egen urimelighet. At du ikke virker å ta til deg noe av det folk har sagt i tråden får meg til å tenke at du kanskje burde pratet med noen. Fagfolk da tenker jeg. Eller i det minste jobbe kraftig med selve ideen. For noe må endres der.
Sist endret av _abc_; 19. september 2020 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.