View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Moff Vis innlegg
Så det du sier er at dere aktivt monitorerer alle enheter tilkoblet nettverket deres, som ikke kjører denne servicen? Nå vet jeg ikke hvor stor skole det er snakk om, men jeg regner med at dere ikke har kapasitet eller ork til å fysisk sjekke alle som har en mobiltelefon eller privat PC tilkoblet nettverket deres.
Vis hele sitatet...
Meld alt inn i eit domene. Bruk SCCM. Ingen stor heksekunst. Då kan du få arlarmer på manglande services/software på dingasne som er innmeldt i domenet.
Sitat av Moff Vis innlegg
Long story short; I call bullshit. For å sitere meg selv fra post nummer 2: "den som er IT-ansvarlig hos dere har ikke peiling på PC-er eller nettverk."
Vis hele sitatet...
Eventuelt er det du som ikkje har erfaring med enteprise-nettverk?
Sitat av Moff Vis innlegg
Hva slags problem opplever du med å bruke VPN? Jeg har en følelse av at du gjør det feil. VPN bør alltid fungere så lenge nettverket har en "blacklist" med nettsider det ikke tillater, i stedet for en "whitelist" hvor du kun får besøke nettsider som er godkjent.
Vis hele sitatet...
VPN kan rotast til av ein brannmur som ser etter VPN. Du kan til ei viss grad få det til å sjå ut som HTTPS, men om ein pc kun spør etter ein IP - vel, det er raudt flagg...

Cisco SSLVPN og OpenVPN er nok av dei vanskelegare å ta. ipsec og pptp er fullstendig trivielt å blokkere.