View Single Post
Hei! Har selv begynt å kutte voldsomt ned på kjøtt, men spiser det fortsatt om jeg blir servert det. Kjøper det dog nesten aldri selv. Egg og bacon er noe jeg lager temmelig ofte, og ost er så utrolig godt. Så sånn sett tror jeg å gå vegetarianer først i stedet for helt vegan er et lettere mål å forholde seg til. Jeg driver mye med yoga og meditasjon, og har hørt at en opplever raskere fremgang i utvikling av bevissthet ved å legge om til et plantebasert kosthold. Og det er liten tvil om at et sånt kosthold er levedyktig. Proteiner får man gjennom nøtter, frø, havregryn, bønner, linser og så videre. Man må bare vite hva man gjør samt gjøre research! Jeg skal flytte til Berlin i februar og leser om at det er "veganerhovedstaden" i Europa, så mulig det blir lettere å legge om kostholdet der, med dagligvarebutikker som har et godt assortert utvalg av veganske produkter.

Også verdt å nevne at vitamin B-12 bør supplementeres om man går vegan. Da det, såvidt jeg vet ikke finnes i planteverdenen. Verdt å nevne at det finnes i små mengder i honning(om honning er animalsk er vel et definisjonsspørsmål). Finnes også B-12 supplementer som er lagd av bakterier(akkuratt som medisinsk insulin er lagd av e.coli bakterier)