View Single Post
Sitat av druesukker Vis innlegg
Ja det tror jeg også, men jeg tror jo ikke det er så terror-relatert, jeg tror det er mere at de skal øve seg for at de skal begynne å gå med våpen.. noe som egentlig ikke er nødvendig..
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det relatert til terrortrusselen. Det er direkte trusler om angrep mot politiet og militært personell i land som kjemper mot IS. Det har allerede skjedd i andre land.

Det er altså helt unødvendig med konspirasjonsteorier.

Sitat av eltev321 Vis innlegg
Grunnen til at kriminelle bander i Norge raner banker, folk osv med kniv, er fordi de vet at politiet ikke bruker skytevåpen. Nå kommer jo de kriminelle til å bruke kniv også....
Vis hele sitatet...
Du tror ikke politiet bevæpner seg når noen ranes med kniv? Beklager å måtte informere deg om det, men det gjør de faktisk. Så etter din logikk skulle knivran aldri skjedd siden politiet møter slike med våpen. Etter din logikk skulle alle ran skjedd med automatgevær el.l.

Dessuten er den eneste endringen at politiet i 4 uker har våpenet i beltet og ikke nedlåst i bilen. Politiet har hele tiden hatt forholdsvis rask tilngang til våpenet. Nå blir det enda raskere, men det betyr ikke at de vil trekke våpenet oftere siden f.eks. politiets egen våpeninstruks ikke ser ut til å få noen endringer.

Sitat av Xnym Vis innlegg
Hvis politiet skal gå med skytevåpen burde folket også, ellers har vi ikke noen måte å beskytte oss mot maktmissbruk.
Vis hele sitatet...
Her skjønner jeg ikke sammenhengen. Maktmisbruk vil skje uavhengig av om det er våpen med i bildet.

I tillegg kan jeg ikke se hvordan et skytevåpen ville beskytte deg mot politiet. Hvis du trekker våpenet mot politiet så vil samtlige ledige patruljer komme halsende etter deg, klare til å sette kuler i kroppen din. Det eneste du vil oppnå er å få deg selv drept.

En siste ting er at "politiet kan gjøre det så jeg burde også få lov" er en rimelig tåpelig type argumentasjon som man vel finner mer i barnehagen enn i seriøse diskusjoner.

Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Det er jo helt åpenbart at flere kommer til å bli skadet viss dem går rundt med våpen. Blir det en permanent løsning kommer også mange maktsyke, i tilegg til unge "gutter" som bare synes det er kult med våpen - til å søke seg inn i politiet, noe som selvsagt ikke er helt heldig.
Vis hele sitatet...
Hvis noen synes det er kult med våpen så er vel ikke akkurat politiet stedet å være. For det første må man gjennom tre år med utdannelse og ikke særlig mye våpentrening. For det andre er det strenge regler for våpenbruk i politiet. Selv om våpenet er i beltet så kan det ikke tas frem med mindre kriteriene for det er oppfylt.

En våpengalning vil føle seg mer hjemme i militæret.

Argumentet ditt holder altså ikke vann. Total skivebom.
Sist endret av hemmeligegreier; 26. november 2014 kl. 14:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.