View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av etse Vis innlegg
Spørsmålet mitt er, har det noen effekt? Jeg har absolutt ingen tro at å putte politi med våpen på Gardemoen senker risikoen for terror. Det blir en spill for galieriet, og få folk til å føle seg tryggere samt kunne vise at man ihvertfall prøvde å gjøre noe - selv om det ikke gjorde noe som helst forskjell.
Vis hele sitatet...
Du har et veldig godt poeng der, og jeg er fullstendig enig i det du sier, både her og ang. det at dersom en senker risikoen for én plass, så øker muligens risikoen for en annen plass osv.

Sitat av Grisefett Vis innlegg
Edit: Jeg mener at beredskapen kun skal økes når det er mistanke. Ikke at det skal være masse folk med våpen på flyplassen til enhver tid.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt på kanten på denne. Jeg er relativt fornøyd med noe av beredskapsforetakene til Politiet som det er, da spesielt når det kommer til bevæpning (Kun ved behov), da jeg ikke tror at samfunnet blir noe "tryggere" ved at politiet konstant skal ha våpen på kropp, da spesielt mtp. at de har våpen tilgjengelig om det trengs.


Sitat av t_ben Vis innlegg
Er det noen sjangs for at Norwaycup blir avlyst?
Vis hele sitatet...
Tror ikke Norway Cup blir avlyst, men heller økt beredskap.

Her i Bergen er det Tall Ships Races de neste dagene, og rimelig mange folk i gatene. Politiet har ifm. dette økt beredskapen sin i Bergen. (Artikkel)

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ingen som har lagt merke til denne? http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...l#.U9DzlHWSzMU

Men sannsynligheten for at dette har noe med trusselen mot norge å gjøre er vel nokså liten.
Vis hele sitatet...
Merket denne artikkelen og tenkte litt på at plutselig kommer dette til Norge, men som du selv sier så er nok sannsynligheten for at det er koblet opp mot terrortrusselen nokså liten.