View Single Post
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
268
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg har ingen tro på at sikkerhetskontroller hindrer terror på noen som helst måte i Norge. Best case scenario så skjer terroren bare en annen plass enn på flyplassen. Om man øker sikkerheten så mye at det er umulig å drive terror på fly så gjør man det heller på et kjøpesenter.

Det viktige er arbeidet PST gjør med kartlegging slik at man kan oppdage det og på den måten kunne stoppe det. Som andre sier, å gjøre Norge til en politistat er ikke ønskelig. Skal alle som bor her mistenkeliggjøres til terrorister før det motsatte er bevist? Skal man ikke lenger kunne føle seg trygg og ha litt tro på hverandre? For min del føler jeg at om man har bevepnet politi overalt og hele tiden skal kropssvisitere folk for våpen og lignende ender man med en situasjon hvor alle mistenkeliggjøres - og man får situasjoner som man allerede ser tendenser til i USA: alle er redde og misstenksomme for alle de ikke kjenner.
Vis hele sitatet...
Så du mener politiet bare skal la det skje?
Du mener at politiet ikke skal vokte grensene?

Forestill deg så sint hele Norge blir når e.k.s Gardemoen går til himmels og politiet ikke engang var der?

Derimot så er jeg enig i at å gjøre sikkerhetsskjekker til enhver tid uten noen grunn til mistanke for terror blir meningsløst.
Sist endret av Grisefett; 24. juli 2014 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.