View Single Post
Sitat av moridin Vis innlegg
Det er nok et poeng PST har tenkt over før de slapp nyheten. Samtidig er det vanskelig å skjule for befolkningen hvorfor det plutselig er mer (og en del steder også bevæpnet) synlig politi på flyplasser og andre offentlige områder, hvorfor man øker sikring rundt Storting osv.

Det vil ikke ta mange timene før folk reagerer og varsler media om dette, og har man da ikke informert på forhånd om årsaken risikerer man en rykteflom og usikkerhet som kan spre mer frykt enn sannheten.
Vis hele sitatet...
Nettopp dette. Men folk klager jo uansett, de ville nok klaget enda mer dersom de ikke hadde gått ut med informasjonen i forkant og scenarioet ditt hadde utspilt seg, og jeg vil ikke tenke meg hvordan sosiale medier hadde sett ut dersom politiet ikke sa noe og terrorhandlingen tok sted med nordmenns uvitenhet.

Kanskje skaper det mer frykt på de utsatte stedene, men da er folk i det minste informert og tenker seg kanskje om. De er på vakt og varsler om de ser noe mistenkelig og holder seg kanskje unna større ansamlinger av sivilbefolkning som gjerne kan være et mål. I mine øyne er det er forebyggende tiltak på mange måter, så da får man overleve å være litt nervøs de neste dagene.