View Single Post
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
939
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg synes vi skal la kidsa drikke spriten sin jeg. Ungdommer er idioter på generell basis og det å fjerne 22%-spriten fra hyllene kommer ikke til å endre noe som helst. Da jeg var kid drakk vi oss fulle på fars cognac, dårlig hjemmelaget vin, hjemmebrent ol. Man klarer ikke holde ungdommen unna alkoholen, hvorfor ikke gi de et ordentelig alternativ ?

Er selv godt oppi 20-årene og kjøper varer under 22%grensa nå og da til å bruke i cocktails. Hadde vært veldig kjipt om utvalget skulle bli dårligere, da beveger vi oss i gal retning. Mer utvalg er en bra greie.

Forøverig mener jeg det er totalt feil og helt bak mål at politet skal legge seg opp i hvordan vinmonopolet skal drive butikk. Politet har ikke politisk makt, de skal håndheve lovverket. Jeg mener de skal holde seg til "det de kan best"; å etterfølge kriminelle handlinger. Nok et utbrudd fra lovens håndhevere vi godt kunne vært foruten.


Selv om man er myndig kan man fortsatt være idiot. Litt usikker på om jeg mener 20års grensa for hardsprit er veien å gå, men det skadet ihvertfall ikke meg; snarere tvert imot.
Vis hele sitatet...

Jeg er stort-sett enig i det du sier. Du har veldig mange gode poenger, som jeg kanskje ikke klarer å få frem like godt.

Det er bye bedre å drikke lovlig sprit med 20% enn hjemmebrent..
Tenk på de mulige skadevirkningene..