View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet du hva? Jeg brukte nærmere én time av livet mitt på å skrive et laaangt svar til deg. Men jeg klarer uansett ikke beskrive de tankene jeg får når jeg leser trådstarten din. Derfor korter jeg det såpass mye ned at det fremstår såpass arrogant at jeg har full forståelse om du ikke tilegner meg noe som helst troverdighet - whatsoever. Men jeg vet faktisk hva problemet ditt er, og here we go:

dude, du er bipolar. Absolutt alt du skriver i trådstarten er kjent for meg. Alt du beskriver er dønn likt mine egne tanker og historie, bortsett fra at jeg endte opp som en vellykket heroinist mens du enn så lenge virker å være i langt bedre stand. For min del fikser jeg alt det som foregår utad. Men det som foregår innad i mitt eget sinn er fryktelig mye verre. Slik har du det også - det vet jeg. Du kan velge å tro meg eller ikke, men jeg kan garantere deg at hvis du tør å ta en utredning for bipolaritet kommer du til å få veldig mange (uventede) svar.
Vis hele sitatet...
Interessant det du skriver her, takk for engasjement! Jeg endte selv opp som en vellykket stoner (klarer å fungere rimelig greit, men kjenner at jeg må slutte for å oppnå mitt fulle potensiale). Hvis jeg er bipolar, så er det nok type 2, for noe ordentlig mani har jeg ikke opplevd (utenom da jeg bråstopper å røyke, føler meg som en allmektig sønn av Gud ). Kjenner meg igjen i beskrivelsen av hypomani da, og skiftene mellom å være energisk, optimistisk, irritabel og engstelig til slapp, deprimert, likegyldig og fatalistisk.

Jeg har til nå utelukket bipolaritet hos meg selv fordi jeg tåler psykedelika rimelig bra. Har lest at psykotiske lidelser og bipolaritet er tilstander som egner seg dårligst til å bruke psykedelika. Men forstår nå at akkurat dette ikke er så enkelt.

Virker som jeg ikke har et annet valg enn å henvende meg til psykolog for å finne årsaken til plagene mine. Må kutte ut weed på forhånd da, men men, kanskje den er med på å hive bensin på bålet uansett. Bipolaritet er notorisk vanskelig å diagnostisere, så jeg utelukker den ikke. Takk skal du ha!