View Single Post
Husker en nyttårsaften på slutten av 80 tallet, vi fikk i oss kola og de andre drakk mens jeg var sjåfør (siden jeg var edru). Stakk innom moren til han ene og hun tok meg i armen og var så stolt over at jeg var sjåfør og edru på selveste nyttårsaften. Fikk nesten dårlig samvittighet der jeg stod og trippa ..

Hadde også en benzorunde for noen år siden, hadde litt problemer med å styre inntaket etter noen piller og tok selvsagt altfor mye. Ravet rundt i byen og var helt på bærtur, heldigvis hadde noen vett nok til å ta bilnøklene mine (en nær slektning som skjønte det var noe riv ruskende galt) Midt på lyse dagen. Da jeg kom til meg selv og ble fortalt hva jeg hadde gjort, bestemte jeg meg for aldri mer benzo! Og det løftet har jeg holdt, jeg er egentlig superstraight utad og har jobb, god økonomi og alt på stell. Men det glapp noen uker fordi jeg var litt deprimert og skulle selvmedisinere meg. Var fullstendig ute av kontroll et par ganger, rava rundt i huset mitt og klarte overhodet ikke stå stødig. Ringte og sendte dustete sms og var svært aktiv på nettet og husker ikke en dritt. Noe kleint etterpå da folk lurte på hva jeg drev med.

Grønt og brunt derimot har jeg røyka daglig i mange år uten at noen har tatt notis av det. Folk reagerer heller de gangene jeg er nykter

En venninne av meg ble drita full i et selskap, så full at hun knapt kunne stå på beina, nesten før middagen var ferdig. Da fant hun ut at hun skulle prøve kola for første gang i sitt liv. Fikk i henne et par linjer og hun ble brått edru. Samtlige i selskapet skjønte hva vi hadde drevet med på dass. Hun kom ut igjen som en dronning og eide resten av kvelden.

Nå i godt voksen alder, liker jeg best å holde meg innendørs og hjemme når jeg røyker, hater å møte folk og sniker meg rundt hvis jeg må ut etter en joint. Er veldig stor forskjell på hvor modig jeg da jeg rusa meg som ung, kontra hvordan jeg er nå, snart 30 år eldre

Rører ikke noe annet enn grønt eller brunt lengre, har blitt voksen og skjønner mitt eget beste. Men hadde mye moro, godt det gikk så bra som det faktisk gjorde. Ikke minst er jeg svært takknemlig for at jeg ikke skadet noen i rus mens jeg kjørte bil som ung, har hatt mange mil på veien i svært rusa tilstand, er så innmari glad for at det har gått bra og er direkte flau over at jeg kunne finne på sånt!