View Single Post
Det er faktisk ganske vakkert å forestille seg at det finnes masse intelligent liv, og at de kanskje har hjulpet oss med å utvikle oss. Tenk på hva det vil bety... Hva kan vi lære av dem?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det interessant å underholde slike tanker, men problemet mitt er fremgangsmåten din. Du har selv sagt at du har en mangefull forståelse for naturvitenskap og vitenskap generelt. Du bruker det som et argument for at aliens finnes og cherrypicker den informasjonen du vil. Det er også en del selvmotsigelser. Ved at du presenterer deg selv som åpen og informasjonssøkende, men på grunn av mangelfull forståelse avfeier alle logiske forklaringer til fordel for utenomjordiske forklaringer. Bare for å ta Hessdalen som eksempel, så ignorerer du 10 logiske forklaringer til fordel for at det er aliens. The argument from incredulity is a logical fallacy that occurs when someone decides that something did not happen, because they cannot personally understand how it could happen.

Bare i denne rapporten A rebuttal of the EMBLA 2002 report on the optical survey in Hessdalen kan du lese om billys teorien og den blir nøye gjennomgått.
As discussed above, some allegedly anomalous lights reported in the Hessdalen area turn out to be due to conventional car headlights. This does not mean that the whole set of Hessdalen sightings about unidentified lights are explainable in this way. On the contrary, this is to say that the car headlights can be a source of deception.
Vis hele sitatet...
Her har du én teori som forklarer noen av observasjonene. Ser du på de andre rapportene så ser du at helt logiske forklaringer som elektromagnetisme og lignende kan være grunnen til disse lysfenomenene. Jeg har en biologi/økologi bakgrunn og har ikke studert fysikk, men poenget er at det finnes helt perfekte og logiske forklaringer for det du søker.

Jeg er super fascinert av verdensrommet og naturen, men den er spennende nok i seg selv uten at jeg må komme opp med masse alternative usannsynlige forklaringer. Om det finnes et hav under isen til Europa som kryr av mikrorganismer, bakterier eller kanskje mer avanserte livsformer så er jo det kjempe spennende i seg selv. Det er riktignok ikke aliens, men spennende!

Men det nytter ikke å starte med utgangspunktet deres, for der har jeg stått hele livet. Jeg har aldri vurdert å ta det seriøst. Så når jeg først vurderer det så vil jeg se hva teorien går ut på, selv om det eventuelt viser seg å kun være underholdning.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg og flere andre nevnt før, vi har alle vært gjennom denne fasen hvor vi har gjort deep dives inn i konspirasjonsteori verden og underholdt tanker om New World Order, månelandingen, aliens, Roswell osv osv. Det finnes et hav av tråder på forumet om nettopp det du tar opp, det er ikke noe nytt. Så mitt og ditt utgangspunkt er relativt likt.
Sist endret av dinosauren; 9. mars 2018 kl. 15:27.