View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
53 blant 3730 av de oppdagede eksoplaneter som hittil er gjort, er 53 av de levedyktige og kan sådan tenkes at det finnes en form for liv på en av planetene. Det er potensielt mulig at det finnes liv på et eller flere av disse planetene, absolutt.
Vis hele sitatet...
Ja, eg har ikkje registrert at nokon i denne tråden avviser mogelegheita for liv andre stader i universet. Men det er eit lite hopp frå at liv eksisterer, til at dei observerer oss - eller i heile teke er teknisk kapable til det.

Sitat av Lars99 Vis innlegg
Jeg tror ikke disse romvesnene lar seg filme så lett. Hvis noen filmer dem. Zapp, EMP, videoen var ubrukelig gitt.
Vis hele sitatet...
Eg har ein rosa enhjørning i garasjen. Den er usynleg, så du må nesten tru på meg!

Innser du verkeleg ikkje kor hinsides fitte idiotisk argumentasjonen og oppførselen din i tråden er?

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Hva vet vel vi om hvordan hastigheter fungerer på andre steder? Hvis vi tenker på at 86% av alle levende organismer på jorden fortsatt er uoppdaget og vi sammenligner med hvor uendelig svært universet er, må jeg ærlig innrømme at visse av disse tallene forskere har kommet opp med med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Her forveksler du ulike problemstillinger. Med utgangspunk i diversiteten vi ser på jorda, tipper eg at så godt som alle vil vere einige i at sjansen for diversitet gitt liv er nokså nær ein - altså at alle planeter med liv vil ha diversitet i livsformene. Men det seier ingenting om oddsen for liv - og for det har vi eit datapunkt. Det kan vere veldig vanlig, eller veldig uvanlig.
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
F.eks hvordan vet vi at eksistensen er 14 mrd år og ikke 7 mrd eller 51 år? Det virker utenfor min fatteevne at forskere har såpass innviklet forståelse når det er snakk om så inn i granskauen langt tilbake. Jeg vil påstå menneskehetens største svakhet er arroganse.
Vis hele sitatet...
Du argumenterer ut frå eigen ignorans. At du ikkje forstår det, vil ikkje sei at det ikkje finst folk som forstår det. Vi har som nevnt veldig mange ting som peikar konsistent i retning av alderen, så vi kan vere rimeleg sikre på at vi ikkje bommer grovt.

Ironisk nok er det jo litt arrogant av deg å avvise det med grunnlag i at du ikkje forstår det...
Sist endret av vidarlo; 9. november 2018 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.