View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nettopp dette.

Jeg har ikke slitt med mye annet. Men jeg har innsett at de få vennene og nettverket jeg har hatt, har blitt innsnevret enda mer fordi jeg har nevnt om mine verdier og hobbyer.

Du sier du har bare opplevd utfrysning og stigmatisering fra "snevre streitinger". Har selv opplevd dette fra familie og nære venner.

Vet ikke helt om jeg da kan skylde på at dette er noe galt med meg selv. Det eneste jeg har gjort er å ruse meg på en annen måte enn alkohol?
Vis hele sitatet...
Min familie og tidligere "venner" har null erfaring med rusmidler og påfølgende snevert syn på endrede sinnstilstander. Legg til den direkte feilaktige skolepropagandaen så har vi et hav mellom vår virkelighetsoppfatning. Ingen av dem har erfaring med kroniske psykiske sykdommer heller, så jeg tar alt de sier eller står for med en kilossekk salt. Det mest skadelige ved ulovlige rusmidler er stigmatiseringen, sålenge man opprettholder et relativt sunt bruksmønster. Alkohol er et jævla løsemiddel, i mine øyne langt nede på rangsstigen over sunne rusmidler. Tror det er lovlig fordi det er lett tilgjengelig, folk dævver i sekstiåra og dermed sparer stater for pensjonsutgifter, litt som sigaretter.