View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja jeg så sobril, ritalin og hasj innabords. Og en uttalelse fra advokaten om at det forventes en promille på opp mot 1.5. Om ts røkte 1t før eller 11t før spiller vel ingen rolle egentlig. For det er til syvende og sist testresultatet som avgjør hvor lenge lappen ryker.

Det ble vel ikke skrevet eksplisitt om ts har diagnose og resept på ritalin og sobril. Om det er tilfelle så blir jo ikke de regnet med om hun var innenfor lovlig dose.

Når de nye reglene kom for en tid tilbake fikk jeg beskjed fra legen om 8 timer pliktavhold etter 10mg sobril og dobles dosen så tror jeg en måte 3 eller 4 ganger så lenge. Aldri sjekket opp bare forholdt meg til det legen sa. Om det stemmer det du sier, og det er resepter for sobril og ritalin så er det jo i såfall kun hajsen som vil påvirke promilletallet. Regner med at advokaten har snakket med henne om alt dette.

Det virkelige problemet her er jo ikke hverken førekortbeslag, eller evt. soning. Det store problemet er jo at siden hun også ble tatt med forskjellige greier både på seg og hjemme så er altså barnevernet koblet inn. Det kan jo få svært alvorlige følger der hun i verste fall kan risikere begrenset omsorg eller null omsorg og kun besøk med tilsyn til sine barn.
Vis hele sitatet...
Ja vil få problemer med besittelse av de stoffene, men eneste som nevnes er en joint dagen før og en sobril 25 før kjøring. Du har lov til å spise benzo bak rattet så lenge du er daglig bruker og holder deg innenfor grensene.