View Single Post
@Sucellos: Det er vel noe forskjell på å vise et konsept og å la folk se under panseret på en ferdig løsning. At en person har sett en presentasjon en gang betyr ikke at hele inneholdet plutselig er åpent tilgjengelig, selv om en selvfølgelig tar en risiko når en gjør det.
Jeg forstår TS slik at de vil ha en NDA før de viser noe mer. Og det må de vel få lov til å ønske? Om de bør ønske det (eller få det) er en annen sak. Personlig ville jeg tenkt nøye gjennom hva jeg sier fra meg og hva jeg får igjen før jeg hadde signert.

Men for TS er dette noe som bare Sjefen kan løse. Dere har kommet med deres betingelser, IS-sjefen sier nei, rait? Da må dere informere Sjefen om at dere ikke kan fortsette samarbeidet før dette er på plass. Hvis ikke må dere fire på kravene.

Jeg vet ikke hvor verdifull en NDA faktisk er, det må TS avgjøre selv. Men det er vel å regne som en "rett til å saksøke" siden man kan vise til en faktisk avtale fremfor å bare komme med ensidige påstander. Og med en gang advokater kommer inn i bildet blir det dyrt for alle parter.