View Single Post
før jeg forteller historien, så kort fortalt: NDA er en enkel "taushetsplikt" kontrakt hvor den som signerer IKKE har rett til å stjele/fortelle hemmeligheten din videre: https://baa.no/alle-artikler/nda-hvo...ig-beholde-den

over til oss, vi er et grunder-selskap som har utviklet produkt Y. Kun noen små justeringer gjenstår, så skal det da sendes inn en patent søknad, slik at vi kan beskytte ideen vår.

Dette betyr derimot ikke at vi ikke kan gå ut og ha møte med potensielle investorer/kunder. For 2 uker siden var i i møte med en potensiell kunde, (X), hvor vi hadde et veldig bra og pent møte med sjefen, og vi fikk presentert PowerPointen vår samt deler av produktet.

før dette møtet, ba vi dem vennlig om å signere en NDA, for sikkerhetsskyld, noe sjefen for selskapet gjorde.

Sjefen var veldig interessert i produktet vårt, og interessert i et eventuelt samarbeid. Men før dette, ønsket han at vi skulle ha et møte med IT sjefen for selskapet deres.


I går hadde vi da møte med denne IT-sjefen via et zoom møte, hvor vi på samme måte presenterte Powerpointen(ikke produktet).

Denne IT-sjefen er også interessert, og ønsker og ha et live møte med oss neste måned. På slutten av zoom møtet ber han oss om å "sende over PowerPointen til han".

Etter møtet, sender partneren min en vennlig mail hvor han spør om denne IT sjefen kan signere på en enkel NDA, men det er han ikke interessert i, men han er fortsatt interessert i et nytt møte.

Partneren min svarer at dette er noe advokaten vår ønsker(vi har en intern advokat i teamet). Og partneren min forklarer at sånn og sånn og sånn, derfor trenger vi NDA frem til produktet er ferdig patentert.

Så svarer han IT fyren igjen at: "greit, vi kan ta et nytt møte etter at dere har patentert produktet, men noe NDA er jeg foreløpig ikke interessert i"

Kan denne fyren ha misforstått meningen med NDA? hvordan skal det være så vanskelig å signere noe som tar 5 minutt?

For oss virker dette veldig rart og mistenkelig. Sjefen av hele firmaet signerte med glede, men han her nøler med å gjøre det, samtidig som han er "interessert" i produktet og et eventuelt samarbeid?
Sist endret av random512377; 22. september 2021 kl. 10:51.