View Single Post
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det er jo kjent at man kan få "long-covid" selv med mildt sykdomsforløp, men om man som fullvaksinert blir smitta hvordan er det da? Kan man fortsatt få "long-covid"?
Vis hele sitatet...
Helt ærlig vet jeg ikke. Og kanskje er det heller ikke nok eller gode nok data ennå til å dra en endelig konklusjon på akkurat det du spør om.

Det vi vet er at vaksine alene gir en kraftig reduksjon i faren for å bli smittet, vi vet også at i tilfeller der noen av de som har tatt begge doser likevel har blitt smittet så er altså konsekvensen av smitten lavere. De får "mindre smitte" enn uvaksinerte, og sålangt virker det som om de også får et langt mildere sykdomsforløp. Av det vil jeg si at det ser rett bra ut foreløpig. Vaksinering virker å beskytte bra mot long covid. Det er dog likevel greit å huske 2 meters avstand, spriting, munnbind osv. når smitten plutselig øker markant slik som akkurat nå. Det går både for de vaksinerte og uvaksinerte.

Det vi vet om Delta er at den er langt hissigere mtp smitterisiko. Så ta fortsatt ansvar og gjør ditt så kommer vi gjennom dette.

Vi vet at vaksinen gir bra beskyttelse mot å bli smittet, og om du unngår å bli smittet så unngår du også evt. long covid. Så ta vaksine, og snakk om vaksine til de som er usikre.

Leste nå svaret over mitt; vaksine good. Anti vaksine bad.
Sist endret av _abc_; 26. august 2021 kl. 13:27.