View Single Post
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Har for det meste samme inntrykk som deg, selv om jeg har forståelse for hvorfor det er sånn. Er jo forsåvidt bra at folk er ekstra oppmerksomme når enkelte kjører som tullinger (som nevnt over), for man vet jo aldri om du er én av de som kjører uforsvarlig eller ikke. Passer meg litt ekstra godt selv når det ikke er jeg selv som kommer kjørende, MEN; det som irriterer meg noe veldig om dagen er hvordan folk ytrer meningene sine i sosiale medier. Er jo veldig mange nyheter som angår el-sparkesykler for tiden, og ser at en stor del av kommentarene (spesielt fra eldre) dreier seg om "slutt med salg av el-sparkesykler", "når det er ulykker nærmest daglig så burde de ikke selges", osv. Skal vi liksom slutte å selge biler fordi det er daglige ulykker? Kan fint forstå hvorfor folk ønsker at de som går over lovlig hastighet burde bannes, men mange (blant annet jeg) har veldig godt behov for sparkesykkelen nå i hverdagen da jeg ikke har sertifikat før om et års tid minst.
Vis hele sitatet...
Det er en liten feil i sammenligningen her. For å (lovlig) kjøre en bil må du ha et førerkort. Du må altså bevise at du er skikket til å kjøre bil. Hadde hvem som helst kunne kjørt bil, skulle du sett hvor mange ulykker det blir. For å kjøre sykkel og elsparkesykkel trengs ingen kunnskap eller opplæring. Hvem som helst kan kjøre, også idioter. Dessverre er det mange idioter på elsparkesykkel, så folk er redde for å bli påkjørt av dem. Jeg er livredd selv, da jeg er ustødig på bena og vingler litt når jeg går. Du hører jo ikke at dem kommer bakfra.