View Single Post
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
281
Sitat av Junkie Vis innlegg
Om du kan slutte uten hjelp så tror jeg det er bedre. Min erfaring med rushjelp er at man aldri får det på sine egne premisser. Hent inn kunnskapen du trenger fra dem og gjør resten selv, det er uansett begrenset hva de kan gjøre for deg. Universet hjelper den som hjelper seg selv.

Motivasjon til å slutte med amfetamin er hardt, jeg så ofte ikke grunnen til å ikke ta det før nedturen begynte. Men en ting som hjalp for meg var å tenke på musikk-karrieren min, jeg skriver merkbart dårligere musikk på speed enn ikke. Produksjon og tekniske ting (materielt arbeid) gikk greit/bedre, men det å skrive musikk fra bånn av (spirituelt arbeid) ble alltid upersonlig crap.

Kanskje du har en sånn verdi i livet ditt, noe som ikke kan forfølges om du tar amfetamin?
Vis hele sitatet...
Jeg ble hanket inne i vinter fordi jeg var så på kjøret. Fare på liv og helse. Hadde den fuck it tankegangen og ventet på og komme ute for og ruset meg igjen. Med smertefulle abstinenser. Fikk plutselig Diagnosen ADHD etter en lang kamp med systemet. De hadde gjort en feil og ikke undersøkt testen min godt nok og denne ble tatt for mange mange år siden. Jeg fikk endelig medisin og ble bedre, MYE bedre faktisk. Det hjalp meg like mye som et skudd med gatemakkers. Og jeg fikk lyst til og slutte for og få lov til og ha denne medisinen, det gikk noen uker og ventet på og flytte hjem igjen. Noen dager før jeg skulle flytte hjem ble det fattet et nytt vedtak på en Rusbehandlinginstitusjon. Jeg ble forbannet fordi hvorfor faen skal jeg dit nå? jeg ber om 1 sjangse om og klare meg som nykter. Men fikk NEI! Dette har du bevist før at du ikke klarer og vi vurderer at det er nødvendig for en langvarig behandling langt unna mljøet osv. Jeg var uenig.

Jeg har bevist dem før at jeg ikke klarer dette men da prøvde jeg ikke særlig mye heller. Men har aldri prøvd da jeg var medisinert. De sendte meg hit med et løfte at dette skulle bli bedre og at de hadde stålkontroll over om jeg hadde det bra her, og de vil følge meg oppe daglig. De skulle vist ha mye erfaring med rus og dette var eneste plassen i norge som hadde denne behandlingen ifølge hjelpeapperatet. Jeg ble sendt hit med en negativ tankegang på at dette ikke skulle bli bra fordi her vil jeg aldeles ikke. Jeg hadde riktig dette gikk ikke bra. Er deprimert trives aldeles ikke og har ikke fått noe tilbud om behandling. Ikke et ord om psykisk helse eller rus. Dette er tullete hvorfor skal de ha meg her da jeg blir værre. Skal i tingretten snart for og jobbe dette ut og jobber med og saksøke hele kommunen for at de ikke har gitt meg hjelp siden jeg var liten. Systemet dreit seg ute og nekter og innrømme det. Jeg er ferdig med og høre på de. Nå skal jeg flytte hjemme uansett hva de sier, jeg skal ikke la noen ødelegge livet mitt, og familien min.