View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skulle ønske jeg kunne gi faen!!’ Hva har ADHD med dette å gjøre?
Vis hele sitatet...
God morgen Det jeg tenkte på var at ettersom jeg selv nettopp fikk diagnosen ADHD som 30-åring, så merker jeg godt at diagnosen kan forklare veldig mye av ustabiliteten min, som har vært ganske lik det du beskriver her, og hvordan du fremstår. Ikke misforstå meg, jeg synes ikke du fremstår som en dårlig person eller noe sånt.

Jeg har hele livet opplevd at det er lett å bryte sammen. For et år siden ble jeg kjent med ei jente, og da var jeg veldig, veldig opphengt i å virkelig få forholdet mellom oss til å fungere, allerede fra dag en. Jeg hadde veldig ambisiøse planer og tanker om hvordan vi skulle gjøre det videre. Jeg misforstod mange signaler fra henne, og følte meg svært desperat etter å få bekreftelse hele tiden.

Til tross for at vi nettopp ble kjent, hadde hun ingenting imot å skrive et par små perverse ting som for eksempel «kommer du og tar på puppene mine hvis jeg tar silikon?».

Dette oppfattet jeg som et tegn på at det var helt greit for henne at jeg også skrev et par småperverse meldinger selv, så det var en dag jeg gikk ut på tur, så tok jeg bilde av joggebuksa mi og skrev «denne er lett for deg å ta av! »

Da ble responsen «Ærlig talt, kan du ikke skjerpe deg litt? Tenker du bare på sex eller?». Dette brøt meg veldig hardt ned. Hun la seg tidlig den dagen, så da jeg svarte på meldingen hennes med «beklager, jeg trodde du var med på å tulle litt.», så leste hun jo ikke meldingen. Hele den natta lå jeg våken og hadde et kraftig tankekjør. «Faen, ignorerer hun meg? Liker hun meg ikke lenger? Har jeg ødelagt alt nå?», og fikk ikke sove. Det var sykt ubehagelig. Da hun til slutt stod opp og svarte på snappen, sa hun at det var greit, hun tilgir meg, men jeg måtte være forsiktigere med hva jeg tullet om fremover.

Jeg tror at dette ville vært lettere for meg om jeg gikk på medisiner den tiden, av to grunner: Bedre impulskontroll, da ville jeg kanskje ikke sendt den snappen. Og jeg ville ikke hatt det tankekjøret.

Jeg synes det fremstår som at du kanskje kan ha en diagnose som utløser det at ting går så veldig opp og ned for deg, og den kraftige reaksjonen når det først går ned for deg. Da foreslår jeg at du tenker gjennom og sammenligner symptomene dine med det som er typisk for ADHD, og eventuelt ber om en utredning for det.

Hva tenker du selv? Har du nedsatt impulskontroll? Sier og gjør du mye dumt som du angrer på senere? Flau over deg selv av og til?

Ønsker deg lykke til!