View Single Post
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg må nesten spørre. Hva er det som får dere til å tro på prisstigning?
Vis hele sitatet...

Jeg eier ingen GME aksjer selv.

Men her må en til flere storbanker/finansinstitusjoner bryte loven eller gå konkurs for å komme seg ut av sine short posisjoner. For enkelte liberalister som meg, så er enhver desentralisering og fordeling av «stormakter» en god ting.

En bank/finansinstitusjon skal ikke ha så mye makt, at den gang på gang må reddes av skattebetalerne for å unngå økonomisk kollaps grunnet egne feil imo. Samarbeidspartnerne til den største institusjonen her, er pålagt å overta alle forpliktelser og evt gjeld etter en konkurs og må dele gjelden seg i mellom denne gangen.

Det var slikt spill som dette som skapte boligkrakket i USA og finanskrisen i store deler av verden i 2008. Da burde markedet for «printede aksjer» og lugubre fond med feilaktig AAA rating blitt regulert av myndighetene etter det. Men det ga de blanke i, å amerikanske banker matet på i mye større grad enn før. Dermed har akkurat denne bevegelsen blitt skapt, med en ideologi om å overvinne «systemet». Det har allerede i følge forumkilder vært en del skittent spill for å kjøre GME konkurs. Ved å hindre retail investorer å handle via enkelte børser under samme rammer og betingelser som de ovennevnte. Sannheten i dette kan ikke jeg dokumentere, annet enn at insentivet for å få GME konkurs er massivt.

Det eies en helt absurd mengde aksjer, men bare en liten del av de finnes. Så jobben shorterne har med å dekke inn gjelden sin, later til å ikke være gjennomførbar. Samtidig som hele denne «bevegelsen» holder på alle aksjene, kontraspionerer og gjør alt de kan for å drive prisene opp. Altså det motsatte av hva de med short posisjoner gjør. Dette avkler bransjen i stor grad og vi vanlige folk får se hvor manipulerbart dette og mange andre markeder egentlig er.

Noe stort er i ferd med å skje. I helgen (nattestid) var det mere lys og trafikk i toppetasjene hvor administrasjonen holder til enn det har vært noen gang før. Mon tro hva ledelsen driver med?

I tillegg har GME ansatt ny direktør med en meget lovende CV, som vist nok skal gjøre GME størst og best i verden innen den digitale spillindustrien.
Det debunker jo litt påstandene i starten av tråden her om at GME kun består av fysiske unødvendige butikker uten noe særlig potensiale.

På lik linje med deg, har jeg flere gode venner som lever av aksjemarkedet. De ser den økonomiske kollapsen komme og har hoppet ut av de fleste andre aksjer og fond akkurat nå. Men overraskende nok, sitter noen av de igjen med skremmende store posisjoner på -kun- GME. Noen av de jobber med andre sine penger i markedet og trader krypto personlig.

Jeg personlig har mistet enormt tillit til dollar og flere valutaer. Jeg har ikke og tenker ikke å kjøpe GME eller noen andre aksjer akkurat nå. Myndigheter har en tendens til å gjøre det de må, uavhengig av prisen «folket» må betale og vi er godt inne i en hyperinflasjon.

Det blir spennende til slutt å se, hvilke teorier som går av med seieren. Som du nevnte tidligere, kan det plutselig vise seg å være et spill hvor retail investorene blir rundlurt av de store.

Jeg vil på ingen måte oppfordre noen til å gamble på hverken GME eller andre investeringer.


«Hvis ingen synes du er en idiot for tiden, har du neppe sagt noe av interesse på en stund»